
Avatud Lahendused tunnistati Odoo Kuldpartneriks 2
Millega 2020
Avalahis meelde jääb? Kuidas kirjeldaksid Avatud Lahenduste meeskonda? Millised on
Avalahi tööpõhimõtted ja ettevõtte kultuur? Mida toob uus 2021? Aasta võtab kokku Avatud Lahenduste tegevjuht Egon Raamat.
Osad väiksemad ja keskmise suurusega ettevõtted arvavad, et integreeritud äritarkvara on mõeldud ainult suurtele, et see on keeruline ja kallis ning seda pole mõtet kasutada väikeses firmas. Samas hindavad väikesed ettevõtted tihti oma vajadusi ja ka kulutusi tegelikust väiksemaks. Samuti ei teata, et näiteks Odoo puhul on võimalik alustada tarkvara kasutamist ühest-kahest-kolmest moodulist ning aja jooksul ja ettevõtte kasvades vajalikke mooduleid ja funktsioone hõlpsalt juurde lisada.
Odoo Field Service Management moodul on mõeldud eelkõige kliendi asukohas teenuseid pakkuvatele ettevõtetele. N: Kardinate või köögimööbli paigaldus, mööbli kokkupanek, torulukksepatööd, kodutehnika vms parandamine.
Kui otsite e-poe lahendust koos kogu muu vajaliku äritarkvaraga, siis on Odoo ilmselt parim lahendus turul. Lisaks sellele, et platvormi on lihtne kasutada, on suurimaks eeliseks info automaatne andmevahetus e-poe, logistika ja raamatupidamistarkvara vahel. Kõik müügitehingud kajastuvad kohe ka laos ja raamatupidamises. Nii ei juhtu see, et e-poes ja raamatupidamisprogrammis hinnad või laoseisud ei ühti.
Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.
Üks populaarsemaid integreeritud majandustarkvaraga seotud otsinguid Google otsingumootoris on “ SAP vs Oracle vs Microsoft NAV“. Juba 10+ aastat on need kolm tarkvaratootjat olnud püsivalt ERPi pakkujate TOP 5 seas. Neid lihtsalt teatakse enim.
Paljude ettevõtete jaoks on tarkvara valimisel tähtis tegur tegevusvaldkonna spetsiifilise funktsionaalsuse olemasolu. Paljud ettevõtted kurdavad, et nad pole efektiivsed, sest kulutavad palju aega sisestades sama infot erinevatesse süsteemidesse – spetsialistide programmidest abisüsteemidesse ja sealt majandustarkvarasse, et katta funktsionaalseid puudusi.
Klassikaline tasuvusarvutuse loogika on lihtne. Kulutan x eurot ja määratud aja jooksul saan vastutasuks y eurot. Kui y on suurem kui x ja y taastamiseks kuluv aeg on mõistlik, siis peetakse investeeringut tasuvaks.
Üks osa ettevõtte juhte pöördub meie poole seetõttu, et nende praegused protsessid ja vananenud tehnoloogia on lakanud töötamast või kohe-kohe õhku lendamas. Teine osa juhte ja omanikke teavad, et olemasolevad vahendid takistavad kasvu ja edasiliikumist. Nad teavad, et peab olema parem viis asju teha, kuid nad pole kindlad, mida tulemuslikkuse parandamiseks teha.
Kuigi CRMi mõiste erinevate ettevõtete jaoks eri asja tähendab, on praktiliselt igal ettevõttel olemas kliendihalduse süsteem. E-kirjade saatmine, kohtumiste korraldamine, pakkumiste, lepingute ja arvete loomine, sissetulevate maksete jälgimine, nõustamise ja klienditoe pakkumine on tegevused, millega peab tegelema pea iga ettevõte.
Odoo CRM ei ole pelgalt kontaktinfo salvestamise süsteem, vaid paljude võimalustega turundus- ja müügilahendus, mille fookus on müügitehingute sõlmimisel ja erinevate osapoolte sujuval koostööl.
Odoos on koos kõik tootmise jaoks vajalikud funktsionaalsused, mis on hiljuti rikkalikult täienenud. Odoo tootmismoodul eristub teistest ERPidest terve rea unikaalsete võimaluste poolest - logistika, tootmisjääkide haldus, keskkond visuaalseks töövoo juhtimiseks Kanban meetodiga, tootmiskalender jpm. Paljud kasutajad hindavad Odoo puhul kõrgelt digitaalset kuludokumentide haldust ja muude dokumentide halduse võimalusi.
Varem tähendas tootmistarkvara hankimine sadadesse tuhandetesse ulatuvaid investeeringuid, enam mitte. Valmis kuutasupõhise hinnaga tööriistu leidub iga etapi ja äriprotsessi jaoks, sh disain, toorme sisseost ja hanked, tootmine, kvaliteedikontroll, tellimuste haldus, logistika jpm. Paljude tootjate väljakutse on aga hoopis see, kuidas tagada kõigi nende integreeritus ja samal ajal süsteemi paindlikkus.
20 aastat tagasi nišikanal, täna kaubanduse ja äri oluline, sageli lahutamatu osa, lausa omaette majandussektor. E-kaubanduse globaalne turg on viimastel aastatel kasvanud 10% aastas. Nüüd on seda võimendanud ilmselt veel tükiks ajaks kestma jääv kriis.
Majanduse madalseis. Katkestatud tarneahelad, tühistatud reisid, edasi lükatud tarbimine. Enamik ettevõtjaid tegeleb kriisijuhtimisega ning paljud projektid ja investeeringud on külmutatud. Kuid ajalugu on näidanud, et langus võib olla ideaalne aeg investeeringuteks ja innovatsiooniks.
Kanbanist on saanud projekti- ja meeskonnaülesannete haldamise kõige populaarsem meetod. Kanbani stiilis tahvlid võimaldavad hõlpsalt ja paindlikult meeskonna ülesandeid hallata ning hoida samal ajal silme ees projekti edenemise tervikpilti.
Vajaliku info leidmine ning spetsiifiliste ülevaadete loomine Odoos on lihtne tänu otsingut kitsendavatele filtritele ja rühmitamise võimalusele. Rühmitamine aitab lisaks filtritele saada veelgi kiiremini ülevaadet just hetkel vajalikest asjadest.
Mis kasu on kõikehõlmavast äritarkvarast, kui sealt midagi üles ei leia? Kui infot on palju, on kasulik teada nippe, kuidas leida see, mis vaja, võimalikult kiiresti. Odoo üks suuremaid eeliseid teiste ERPide ees on kiire, võimas ja lihtsasti kasutatav OTSIMISE funktsioon.
Globaalsel turul on juba üle 200 ERPi. Nende seast õigeima valimine ei ole lihtne. Valiku teevad hõlpsamaks erinevad portaalid, mis võimaldavad tarkvaratoodete funktsionaalsusi, hinda ja muid aspekte võrrelda.
Odoo SA korraldab Tallinnas seminari kõikidele praegustele ja uutele Odoo huvilistele. Tutvustatakse Odoo v12 võimalusi ning avaneb võimalus suhelda Odoo inimestega kohapeal.
Odoo lao mooduli ja üldse kõikide moodulite võlu on see, et funktsionaalsus on seadistatav. See tähendab seda, et kui sa ei ole aktiveerinud funktsioone, siis moodul on väga lihtne ning kasutad ainult seda osa, mida ettevõtel vaja on.