Odoo multi-company: mitme ettevõtte juhtimine ühe äritarkvaraga
Sul on mitu
ettevõtet? Või on sinu ettevõttel välisesindused, mitu asukohta, mitu poodi,
mitu alabrändi, mitu ärisuunda? Erinevates riikides on erinevad maksud,
erinevat tüüpi lepingud, võib-olla ka erinevad tooted, hinnad jne. Odoo
pakub arvukalt võimalusi mitme ettevõtte juhtimiseks ühes ERP-süsteemis ja
protsesside automatiseerimiseks üksikute ettevõtete vahel.
Kellele on multi-company funktsionaalsus mõeldud?
ERP-süsteemina loodi Odoo eelkõige väiksematele ja keskmise
suurusega ettevõtetele. Sageli on
selliste ettevõtete omanikel aktiivne osalus mitmes erinevas ettevõttes.
Odoo eelis on
see, et suur valik mooduleid
ja valmis rakendusi toetavad väga erinevaid ärimudeleid
ja sektoreid.
Odoo multi-company funktsionaalsus on aga lisaks väiksematele ja keskmise suurusega
ettevõtetele kasutusel ka paljudes keerukamates ärides või rahvusvahelistes
korporatsioonides.
Kuidas käib multi-company funktsionaalsuse seadistamine?
Kõigepealt lood
oma ettevõtted ja sisestad vastavad
kontakt- ja põhiandmed.
Seaded → Kasutajad ja ettevõtted → Ettevõtted
Seejärel aktiveerid oma kasutajatele juurdepääsud vastavale ettevõttele.
Seaded → Kasutajad ja ettevõtted → Kasutajad → Vali kasutaja
Seal saad
kasutaja juurde lisada ettevõtted, milles kasutajal on lubatud
liikuda. Kui kasutajal on juurdepääs mitmele ettevõttele, ilmub tema töölauale võimalus liikuda erinevate
ettevõtete vahel.
Kui need sammud
on tehtud, leiad
paljudest kohtadest uue välja
„Ettevõte“.
See annab võimaluse
määrata sissekanne (näiteks kontakt,
toode või vara) konkreetsele ettevõttele ja teha see nähtavaks ainult selles
ettevõttes.
Kui jätad välja "Ettevõte" tühjaks, saab kirje olema nähtav kõikides ettevõtetes.
Näiteks see kontakt on nähtav ainult San Fransisco harule.
Sellistes kohtades nagu hinnapakkumiste taotlused,
tellimused, pakkumised või müügitellimused on välja "Ettevõtte" täitmine kohustuslik.
Vaikimisi kasutab Odoo ettevõtet, kus sa
kasutajana sees oled.
Sama kehtib ka arvete kohta. Müügi- ja ostuarved tuleb alati konkreetsele ettevõttele määrata.
Kas ma saan uue kontakti või ärivõimaluse lisada korraga mitme ettevõtte
baasi?
Jah, sa saad
kõiki andmeid sisestades valida ka mitu ettevõtet.
Samas tuleb siis edaspidi vigade
vältimiseks alati jälgida, et
toimetad õige ettevõtte alt.
Näiteks kui oled sisse logitud kahte firmasse, lood ettevõttelt A pakkumise ja kasutad ettevõtte B tooteid, ilmub veateade, kui ainult üks kahest
ettevõttest sellele hiljem juurde pääseb. Seetõttu on ikkagi soovitav
valida ainult üks ettevõte ja töötada ainult vastavas ettevõttes.
Kui palju maksab
multi-company funktsionaalsus?
Paigaldatud moodulid ja üksikute moodulite kasutajate
juurdepääsuõigused ei sõltu mitme ettevõtte funktsioonist. See tähendab,
et kõiki installitud mooduleid saab kõigis ettevõtetes kasutada võrdselt ja hind sellest ei muutu. Kasutajate
juurdepääsuõigused on moodulites samuti samad.
Moodulites olevad
seadistused (ntks maksud, juriidika jne) võivad aga olla erinevates ettevõtetes erinevad.
Näiteks on
mõistlik seadistada päringute, müügitellimuste või arvete seerianumbrid iga ettevõtte jaoks eraldi. Samuti saad iga ettevõtte jaoks kohandada aruannete ja dokumentide ülesehitust ja väljanägemist.
Ilmselt on
mõttekas paljusid asju kohandada finantsmoodulis. Näiteks kontoplaani
või jooksvat eelarveaastat.
Ettevõtete vahelised reeglid
Üks Odoo
mitme ettevõtte funktsiooni eelistest
on võimalus protsesse automatiseerida.
Seda saab
hõlpsasti teha ettevõtete vaheliste reeglite
seadistamisega (üldistes seadetes).
Ettevõtetevaheliste reeglite aktiveerimine Odoos:
Ettevõtetevaheliste reeglite abil saad automatiseerida üksikute ettevõtete vahelisi
protsesse. Näiteks sünkroniseerida sissetulevad
ja väljaminevad arved ning ostutellimused ja /
või müügitellimused.
Näiteks seadistada
nii, et ettevõttelt A
ettevõttele B välja läinud müügiarve loob ettevõttele
B automaatselt ostuarve.
Sarnaselt saab ettevõtte
A kinnitatud müügitellimus ettevõttele B automaatselt luua ostutellimuse
ettevõttelt A.
Täiendava märkeruudu ("automaatne kinnitus") abil
saad määrata, kas tellimus või müügitellimus luuakse
mustandi olekus või kinnitatakse automaatselt.
Kas Odoo võiks sobida ka teie ettevõttele või ettevõtetele?
Kirjuta kommentaar