Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.

Teenuseäri võivad mõjutada iga päev mitmed ettenägematud sündmused. Näiteks keerulised liiklusolud ja ummikud, spetsialistide haigestumine või infovahetusega seotud ebatäpsused või arusaamatused. Kui ühe kliendi juures kulub rohkem aega kui plaanitud, võib tekkida viivitus, millega kaasneb järgmiste klientide rahulolematus.

Sujuv planeerimine ja kiire reageerimine on eriti olulised, kui tegemist on ajakriitiliste ja SOS- teenustega nagu näiteks torulukksepatööd, ärikriitiliste seadmete parandus jms.


Konkurentsivõimeliste teenusettevõtete juhtidel tuleb leida lahendusi, mis muudavad teenuse osutamise spetsialisti jaoks lihtsaks ja pakuvad planeerijatele ja juhtidele selget ülevaadet kõigist protsessidest ja äri kasumlikumaks muutmise võimalustest.


Kellele on Field Service Management tarkvara mõeldud?

Alates versioonist 13 pakub Odoo Field Service Management moodulit, mis on mõeldud eelkõige kliendi asukohas teenuseid pakkuvatele ettevõtetele. 

N: Kardinate või köögimööbli paigaldus, mööbli kokkupanek, torulukksepatööd, kodutehnika vms parandamine. 

Need on teenused, mille kvaliteet ja kliendirahulolu ei olene ainult tehniku või spetsialisti oskustest, vaid palju ka sellest, kui kiiresti on võimalik teenust saada, kas tehnik jõuab kohale kokku lepitud ajaks jms.


Peamised funktsioonid

  • Töökorralduse haldamine
  • Varude haldamine
  • Kullerteenuse haldamine
  • Planeerimine
  • Efektiivse ajakasutuse jälgimine
  • Aruandlus ja analüüs


Lihtne kasutada ka mobiilist ja tahvelarvutist

Odoo töötab brauserist ja kõigis seadmetes. Kasutajaliidese disainimisel on mobiilile eriti suurt rõhku pandud.

Ei pea alla laadima mingit tarkvara ega muretsema, kas see sobib kõikide seadmetega.






Peamine eelis - kõik teenuseäriga seotud asjad ühes kohas

Kuigi alguses võib uue äritarkvara juurutamine võtta palju ressurssi, siis tõenäoliselt on tänu sellele võimalik peagi püsikulusid oluliselt vähendada. 

Eelkõige selle läbi, et ülesanded, info sisestamine ja info vahetamine, mida varem tegid inimesed, saavad nüüd tehtud automaatselt. 

Selle eelduseks on see, et lisaks Field Service Moodulile on juurde võetud ka teised olulisemad moodulid - Müük, Arved, Projektid. Võib-olla ka Ostud, CRM.


Kõigist moodulitest kujuneb ettevõtte Odoo töölaud:



Automaatselt liidestuv teiste Odoo moodulitega

Reeglina võtavad teenusettevõtted lisaks Field Service management moodulile juurde ka need:


Müük (Sales) - võimaldab teha pakkumisi kasvõi teel olles. Kui kohapeal selgub,  milliseid varuosasid või tarvikuid on töö teostamiseks vaja, siis saab neid hõlpsalt lisada kohapeal tellimusele.



Projektimoodul (Projects) - toimib väga hästi koos Field Service mooduliga. Lubab hallata ülesandeid erinevates projektides ja luua ette antud näidiste alusel tööde teostamiseks hõlpsalt töö iseloomu kirjeldavaid töölehti.



Ajamõõtmine (Timesheets) - spetsialist saab hõlpsalt mõõta tööle kulunud aega ja juhid analüüsida ajakasutuse raporteid.



Arved (Invoicing) - Odoo kasutajatel juhtub sageli nii, et raamatupidaja teenuseid enam igapäevaselt vaja ei ole, kuna müügiarveid saab luua ühe nupuvajutusega. Odooga saab muuta müügiprotsessi üsna automaatseks.



Field Service moodul lihtsustab oluliselt nii spetsialisti kui tööde planeerija tööd.

Mõned näited erinevatest võimalustest.

Gantti vaade - tööriist juhile ja planeerijale


Tööde planeerija saab valida päeva-, nädala- või kuuvaate ja saada hea ülevaate, millal on töötajad milliste klientide juures ja millised ülesanded on parasjagu töös.

Konfiguratsioonide menüü kaudu saab luua projekte ja siduda nendega erinevaid tooteid.




Kaardivaade - tööriist töötajale


Field Service Management pakub ka praktilist kaardivaadet.
Selle abil saab iga töötaja hõlpsalt vaadata oma ülesandeid vastavalt asukohtadele: näiteks kuhu ta päeva jooksul peab jõudma ning planeerida oma teekonda optimaalselt. Kaardirakendus on seotud Google Mapsiga.

















Kuidas Field Service Management moodulit kasutada?

Mida on vaja, et osutada suurepäraselt ja sujuvalt teenuseid?

  • Koostada pakkumisi
  • Hallata töötajate kalendreid ja planeerida neile kohtumisi
  • Edastada töötajatele ülesandeid
  • Planeerida töid vastavalt kliendi asukohale
  • Mõõta teenuse osutamisele kulunud aega
  • Müüa tooteid
  • Esitada teenuse osutamise eest arveid
Odoos saab seda kõike teha.

Kuidas toimub protsess päringust kuni arve esitamiseni, saad lugeda järgmisest blogipostitusest. 



Kirjuta kommentaar

Email again:

Viimati meie blogis

  1. Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

    Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. oktoober 2020
  2. Tootmine, hulgimüük, teenindus... Millist kasu Odoo erinevatele vertikaalidele pakub?

    Paljude ettevõtete jaoks on tarkvara valimisel tähtis tegur tegevusvaldkonna spetsiifilise funktsionaalsuse olemasolu. Paljud ettevõtted kurdavad, et nad pole efektiivsed, sest kulutavad palju aega sisestades sama infot erinevatesse süsteemidesse – spetsialistide programmidest abisüsteemidesse ja sealt majandustarkvarasse, et katta funktsionaalseid puudusi. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. september 2020
  3. Mitme aastaga ERPi investeerimine end ära tasub?

    Klassikaline tasuvusarvutuse loogika on lihtne. Kulutan x eurot ja määratud aja jooksul saan vastutasuks y eurot. Kui y on suurem kui x ja y taastamiseks kuluv aeg on mõistlik, siis peetakse investeeringut tasuvaks.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    7. september 2020
  4. Kuidas Odoo end ära tasub? 2

    Üks osa ettevõtte juhte pöördub meie poole seetõttu, et nende praegused protsessid ja vananenud tehnoloogia on lakanud töötamast või kohe-kohe õhku lendamas. Teine osa juhte ja omanikke teavad, et olemasolevad vahendid takistavad kasvu ja edasiliikumist. Nad teavad, et peab olema parem viis asju teha, kuid nad pole kindlad, mida tulemuslikkuse parandamiseks teha.


    Egon Raamat

    Egon Raamat

    31. august 2020

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: