Müügiprotsess Odoos vihjest kuni arve väljastamiseni

Müügiprotsess Odoos vihjest kuni arve väljastamiseni

Odoo CRM ei ole pelgalt kontaktinfo salvestamise süsteem, vaid paljude võimalustega turundus- ja müügilahendus, mille fookus on müügitehingute sõlmimisel ja erinevate osapoolte sujuval koostööl.

Peamised mõisted, mida müügiprotsessidest rääkides kasutatakse, on kesksed ka Odoos  - müügivihjed ja müügivõimalused (leads and opportunities). Mõlemad võivad viidata küll samale kontaktile või ettevõttele, kuid on müügiprotsessis erinevates etappides. 

Müügivihjeks ehk liidiks nimetatakse kontakti, kelle ostuhuvi tuleb alles kontrollida. See on potentsiaalne klient, kes on näidanud huvi sinu toote või teenuse vastu. Mida rohkem on teada tema kontaktandmeid ja infot potentsiaalse uue kliendi täpsemate vajaduste ja huvide kohta, seda kvalifitseeritum liid on. Liid võib, aga ei pruugi olla potentsiaalne ostja. Müügivihje puhul ei tea müügitiim veel, kas kontaktil on piisavalt huvi, eelarvet või otsustusautoriteeti, et ostuotsus teha.


Müügivõimalus (opportunity) on juba kvalifitseeritud kontakt või klient, kellega müügitiim on rääkinud, kes on kinnitanud oma huvi, võib-olla nõustunud kohtuma või kuulama demo või ootab juba pakkumust.


Tüüpilises müügilehtris (pipeline) on 3-7 sammu.
Odoos on vaikimisi müügilehter New- Qualified - Proposition - Won. Neid etappe saab ise vähendada või juurde luua ning ümber nimetada. Optimaalne etappide arv oleneb tootest, teenusest ja ettevõtte omapärast, neid võib olla ka kaks, kolm, neli või kümme. Liidid on esimestes etappides (esmakontakt, kvalifitseerimise etapp) ja müügivõimalused viimastes etappides. 

Müügivihjete haldus

CRMi Leads Tabi all näed kõiki müügivihjeid nimekirjavaates. Soovi korral saad liide vaadata ka Kanban vaates. Süsteem pakub erinevaid filtreid nimekirja kitsendamiseks erinevate kriteeriumide alusel. 

Odoo CRM pakub võimalust võtta ette näiteks kas kõige uuemad liidid, juba töös liidid, vastamist vajavad liidid või koostada list mingi ette antud kriteeriumi alusel.



Liidide importimine muust andmebaasist

Odoo toetab andmete importimist ja eksportimist kõigis moodulites. Kliendilistid, müügivõimalused, maksed, tooted või hinnakirjad – kõike saab eksportida ja importida. 

Kui soovid sisestada kontakte mõnest muust andmebaasist, tuleb luua Exceli tabelist .csv fail. Et andmebaasi infoväljad oleksid samad, mis Odoos, on mõistlik kõigepealt Odoost näiteks olemasolevad liidid eksport-funktsiooniga välja eksportida ja selle andmeväljade järgi uute liidide Exceli tabel korrastada.
Või siis kasutada Odoo poolt pakutud liidide ja müügivõimaluste importimise template-i ehk eelkoostatud excelit. 
















Uue müügivihje lisamine

CREATE nupu abil saad luua uue liidi ja lisada avanevas aknas teada olevad andmed. Soovi korral võid müügivihje määrata ühele kindlale müügitiimi liikmele. 




Kui lisad uue liidi, siis Odoo kontrollib automaatselt, ega sellist emailiaadressi süsteemis juba ei eksisteeri. Kui see nii on, teeb Odoo avanevas aknas ettepaneku see kontakt kas juba olemasoleva kliendi andmetega siduda või uue müügivihje või müügivõimalusena registreerida.

Müügivihje muutmine müügivõimaluseks

See käib vaid ühe klikiga: konverteeri müügivõimaluseks (convert to opportunity)



Müügivõimaluste vaade (Pipeline)

Pipeline vaates ehk müügilehtri vaates näen kõiki oma müügivõimalusi. Müügilehtri etapid saab muidugi ise määrata.



Pipeline vaates saad hallata müügivihjeid hõlpsalt ning lohistada neid eduka tegevuse järel järgmisse etappi.  
Samuti saad samas vaates hinnata müügimahtu ja võitmise tõenäosust, lisada võimalusele silte (tags) ning sisestada ja ajastada tegevusi. Näiteks lisada juurde kohtumisi endale ja oma müügitiimile, planeerida telefonikõnesid, dokumente hallata, kliendi kogu varasemaid päringuid, oste ja käitumist jälgida jpm.

Uue müügivõimaluse lisamine

Ka selles vaates on olemas Create nupp, et kiirelt sisestada uusi müügivõimalusi. Enamasti on ju sisse tulevad müügipäringud kohe müügivõimalused mitte pelgalt müügivihjed. 

Avanevas aknas valin, kas loon uue kliendi või valin olemasoleva kliendibaasi seast.

Näiteks lisan, et see on NEW.  

Aga kui ma just näiteks rääkisin selle kontaktiga just telefonis ja mõistsin, et tema ostusoov on reaalne, siis tõmban selle kohe järgmisse etappi- milleks vaikimisi on Qualified.

Expected revenue märkimine ei ole kohustuslik, kuid annab müügispetsialistile motivatsiooni ja juhtidele hea ülevaate. Erinevate etappide lõikes arvutab Odoo selles etapis olevate müügivõimaluste potentsiaalse kogukäibe automaatselt.

 

Pakkumuse loomine

Kui müügivõimalus on märgitud võidetuks, avaneb üleval vasakul nupp "Loo pakkumus" (Create Quotation)





Hinnapakkumiste koostamine ja saatmine on Odoos väga lihtne ja kiire.

Vajutad New Quotation

Siin lood pakkumuse koos kõigi toodete või teenuste kirjeldustega ja saadad kliendile kinnitamiseks. Odooga saab klient aktsepteerida pakkumuse vaid ühe liigutusega klikkides lingil, mille Odoo automaatselt saadab. 

Kuid samuti saab pakkumuse soovi korral ka alla laadida või välja printida, et edastada see meiliprogrammi kaudu või füüsiliselt. 

Samuti saad müügiseadete all luua vaikimisi pakkumuse väljanägemise, luua uusi pakkumuse malle ja seadistada pakkumuse kehtivust, käivitada valikulisi ja soovitatavaid tooteid, muuta kinnitusmeetodeid ja makseid. 

Sales - Configuration - Settings

















Valmis pakkumuse saad kohe Odoost saata kliendi meilile või välja printida.



Aktsepteerimine ja allkirjastamine

Klient saab lingi, mille kaudu saab ta ühe nupuvajutusega pakkumuse aktsepteerida ja allkirjastada.
Samuti endale alla laadida või otse välja printida.



Müügitellimuse vormistamine 

Samuti ühe klikiga käib pakkumuse vormistamine müügitellimuseks.


















Müügiarve loomine

Pakkumise kinnitamisel tekitab Odoo sellest müügiarve, mis kajastub automaatselt ka raamatupidamises.

Arvete põhjade seast on võimalik valida ettevõtte soovidele vastava arve kujunduse.
























 


Müügi raportid

Odoos on juhtidel võimalik väga hõlpsalt saada ülevaade müügitiimi tööst. CRM töölaud annab reaalajas ülevaate kogu tiimi eesmärkidest, staatusest ja tulemuslikkusest. 

Võimalik on koostada erinevaid raporteid vaid sekunditega. Näiteks anda ülevaade vastatud emailide hulgast, töös olnud liidide mahust, liididest teemade või gruppide kaupa, mingi kampaania edukuse tulemustest, liidide prioriteetide järgi esitada (kuumad, soojad ja külmad liidid). 

Müügivihjete raportid








Pipeline'i raportid







Kas Odoo võiks olla ka sinu ettevõtte äri- ja müügitarkvara?


Vaata Odoo CRMi video-DEMO.

Kui soovid põhjalikumat DEMO või konsultatsiooni, broneeri kohtumine meie või sinu kontoris sulle sobival ajal.

BRONEERI KOHTUMINE



Kirjuta kommentaar

Email again:
  1. mbWSZvVUGCP 27. juuni 2020
    fklvUFnXARDOd
  2. xdOtWAvosDzheJ 27. juuni 2020
    FEzsPdGxMmi

Viimati meie blogis

  1. Miks keegi ei taha saada maailmas enim kasutatud äritarkvara Odoo arendajaks?

    Odoost on saanud  enim kasutatav äritarkvara maailmas, millel on 7 miljonit kasutajat. Paar kuud tagasi sai tarkvara arendavast Belgia ettevõttest ükssarvik. Ettevõtte väärtus kerkis €2 miljardile. Miks siis keegi ei taha saada Odoo arendajaks?

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    8. september 2021
  2. Timmitud tootmine ehk LEAN manufacturing Odooga

    LEAN Manufacturing ja LEAN Production põhimõtteid järgitakse tootmisettevõtetes üha enam. Timmitud ehk kulusäästlik tootmine võimaldab toota kaks kuni kolm korda väiksemate ressurssidega kui tavapärase tootmisviisi puhul. See tähendab, et vaja on kas vähem töötajaid, vähem seadmeid, vähem ruumi või vähem aega. Kuidas aitab ERP kulusäästlikult toota ja kuidas LEAN põhimõtteid Odoo abil rakendada? Selles artiklis anname põhjaliku ja visuaalse sissevaate Odoo võimalustesse. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    7. september 2021
  3. LEAN tootmine ja ERP – kuidas need kokku sobivad? 2

    Tööstus 4.0 on tark tehas, kus tootmisüksused ja logistikasüsteemid suhtlevad suures osas autonoomselt ehk ilma inimese sekkumiseta. Et sellist küpsusastet saavutada, ei piisa vaid tootmise robotiseerimisest ja automatiseerimisest. Maksimaalse efektiivsuse ja digitaliseerituse saavutamiseks tuleb timmida kogu tarneahelat ning lisaks tootmisele kaasata laod, müük, ost, planeerimine jne. Kuidas seda saavutada? 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    31. august 2021
  4. Mis on GAP analüüs? 10

    ERPi juurutamine nõuab korralikku planeerimist. Et ERP saaks rakendatud vastavalt ärinõuetele ja ettevõtte protsessidele, algab iga meie juurutus- ja arendusprojekt GAP analüüsiga. Kuna Odoo on avatud lähtekoodiga tarkvara, saab seda nii tänu süsteemi sisse ehitatud paindlikkusele kui ka lisa-arendustega kohandada ja täiustada.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    14. juuni 2021
  5. Odoo POS - terviklik kassasüsteem 16

    Odoo POS ehk Point of Sales on kassasüsteemi terviklahendus igas suuruses ettevõtetele. Lisaks jae- ja hulgikaubandusele kasutatakse tarkvara ka näiteks restoranides ja kohvikutes, spaades, salongides, apteekides, spordiklubides, kliinikutes, autopesulates jms. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    17. mai 2021

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: