Müügiprotsess Odoos vihjest kuni arve väljastamiseni
Odoo CRM ei ole pelgalt
kontaktinfo salvestamise süsteem, vaid paljude võimalustega turundus- ja
müügilahendus, mille fookus on müügitehingute sõlmimisel ja erinevate osapoolte
sujuval koostööl.
Peamised mõisted,
mida müügiprotsessidest rääkides kasutatakse, on kesksed ka Odoos - müügivihjed ja müügivõimalused (leads and opportunities). Mõlemad võivad viidata küll samale kontaktile või ettevõttele, kuid
on müügiprotsessis erinevates etappides.
Müügivihjeks ehk liidiks nimetatakse kontakti, kelle ostuhuvi tuleb alles kontrollida. See on
potentsiaalne klient, kes on näidanud huvi sinu toote või teenuse vastu. Mida rohkem on
teada tema kontaktandmeid ja infot potentsiaalse uue kliendi täpsemate
vajaduste ja huvide kohta, seda kvalifitseeritum liid on. Liid võib, aga ei
pruugi olla potentsiaalne ostja. Müügivihje puhul ei tea müügitiim veel, kas
kontaktil on piisavalt huvi, eelarvet või otsustusautoriteeti, et ostuotsus
teha.
Müügivõimalus(opportunity) on
juba kvalifitseeritud kontakt või klient, kellega müügitiim on rääkinud, kes on
kinnitanud oma huvi, võib-olla nõustunud kohtuma või kuulama demo või ootab juba pakkumust.
Tüüpilises
müügilehtris (pipeline) on 3-7 sammu. Odoos on vaikimisi müügilehter New- Qualified - Proposition - Won. Neid etappe saab ise vähendada või juurde luua ning ümber nimetada. Optimaalne etappide arv oleneb tootest, teenusest ja
ettevõtte omapärast, neid võib olla ka kaks, kolm, neli või kümme. Liidid on
esimestes etappides (esmakontakt, kvalifitseerimise etapp) ja müügivõimalused viimastes etappides.
Müügivihjete haldus
CRMi Leads Tabi all näed kõiki müügivihjeid nimekirjavaates. Soovi korral saad liide vaadata ka Kanban vaates. Süsteem pakub erinevaid filtreid nimekirja kitsendamiseks erinevate kriteeriumide alusel.
Odoo CRM pakub võimalust võtta ette näiteks kas kõige uuemad liidid, juba töös liidid, vastamist vajavad liidid või koostada list mingi ette antud kriteeriumi alusel.
Liidide importimine muust andmebaasist
Odoo toetab andmete importimist ja eksportimist kõigis moodulites. Kliendilistid, müügivõimalused, maksed, tooted või hinnakirjad – kõike saab eksportida ja importida.
Kui soovid sisestada kontakte mõnest muust andmebaasist, tuleb luua Exceli tabelist .csv fail. Et andmebaasi infoväljad oleksid samad, mis Odoos, on mõistlik kõigepealt Odoost näiteks olemasolevad liidid eksport-funktsiooniga välja eksportida ja selle andmeväljade järgi uute liidide Exceli tabel korrastada. Või siis kasutada Odoo poolt pakutud liidide ja müügivõimaluste importimise template-i ehk eelkoostatud excelit.
Uue müügivihje lisamine
CREATE nupu abil saad luua uue liidi ja lisada avanevas aknas teada olevad andmed. Soovi korral võid müügivihje määrata ühele kindlale müügitiimi liikmele.
Kui lisad uue liidi, siis Odoo kontrollib automaatselt, ega sellist emailiaadressi süsteemis juba ei eksisteeri. Kui see nii on, teeb Odoo avanevas aknas ettepaneku see kontakt kas juba olemasoleva kliendi andmetega siduda või uue müügivihje või müügivõimalusena registreerida.
Müügivihje muutmine müügivõimaluseks
See käib vaid ühe klikiga: konverteeri müügivõimaluseks (convert to opportunity)
Müügivõimaluste vaade (Pipeline)
Pipeline vaates ehk müügilehtri vaates näen kõiki oma müügivõimalusi.
Müügilehtri etapid saab muidugi ise määrata.
Pipeline vaates saad hallata müügivihjeid hõlpsalt ning lohistada neid eduka tegevuse järel järgmisse etappi. Samuti saad samas vaates hinnata müügimahtu ja võitmise tõenäosust, lisada võimalusele silte (tags) ning sisestada ja ajastada tegevusi. Näiteks lisada juurde kohtumisi endale ja oma müügitiimile, planeerida telefonikõnesid, dokumente hallata, kliendi kogu varasemaid päringuid, oste ja käitumist jälgida jpm.
Uue müügivõimaluse lisamine
Ka selles vaates on olemas Create nupp, et kiirelt sisestada uusi müügivõimalusi. Enamasti on ju sisse tulevad müügipäringud kohe müügivõimalused mitte pelgalt müügivihjed.
Avanevas aknas valin, kas loon uue
kliendi või valin olemasoleva kliendibaasi seast.
Näiteks lisan, et
see on NEW.
Aga kui ma just näiteks rääkisin selle kontaktiga just telefonis ja mõistsin, et tema ostusoov on reaalne, siis tõmban selle kohe järgmisse etappi- milleks vaikimisi on Qualified.
Expected revenue
märkimine ei ole kohustuslik, kuid annab müügispetsialistile motivatsiooni ja juhtidele hea ülevaate.
Erinevate etappide lõikes arvutab Odoo selles etapis olevate müügivõimaluste potentsiaalse kogukäibe automaatselt.
Pakkumuse loomine
Kui müügivõimalus on märgitud võidetuks, avaneb üleval vasakul nupp "Loo pakkumus" (Create Quotation)
Hinnapakkumiste koostamine ja saatmine on Odoos väga lihtne ja kiire.
Vajutad New Quotation
Siin lood pakkumuse koos kõigi toodete või teenuste kirjeldustega ja saadad kliendile kinnitamiseks. Odooga saab klient aktsepteerida pakkumuse vaid ühe liigutusega klikkides lingil, mille Odoo automaatselt saadab.
Kuid samuti saab pakkumuse soovi korral ka alla laadida või välja printida, et edastada see meiliprogrammi kaudu või füüsiliselt.
Samuti saad müügiseadete all luua vaikimisi pakkumuse väljanägemise, luua uusi pakkumuse malle ja seadistada pakkumuse kehtivust, käivitada valikulisi ja soovitatavaid tooteid, muuta kinnitusmeetodeid ja makseid.
Sales - Configuration - Settings
Valmis pakkumuse saad kohe Odoost saata kliendi meilile või välja printida.
Aktsepteerimine ja allkirjastamine
Klient saab lingi, mille kaudu saab ta ühe nupuvajutusega pakkumuse aktsepteerida ja allkirjastada. Samuti endale alla laadida või otse välja printida.
Müügitellimuse vormistamine
Samuti ühe klikiga käib pakkumuse vormistamine müügitellimuseks.
Müügiarve loomine
Pakkumise kinnitamisel tekitab Odoo sellest
müügiarve, mis kajastub automaatselt ka raamatupidamises.
Arvete põhjade seast on võimalik valida
ettevõtte soovidele vastava arve kujunduse.
Müügi raportid
Odoos on juhtidel võimalik väga hõlpsalt saada ülevaade müügitiimi tööst. CRM töölaud annab reaalajas ülevaate kogu tiimi eesmärkidest, staatusest ja tulemuslikkusest.
Võimalik on koostada erinevaid raporteid vaid sekunditega. Näiteks anda
ülevaade vastatud emailide hulgast, töös olnud liidide mahust, liididest
teemade või gruppide kaupa, mingi kampaania edukuse tulemustest, liidide
prioriteetide järgi esitada (kuumad, soojad ja külmad liidid).
Müügivihjete raportid
Pipeline'i raportid
Kas Odoo võiks olla ka sinu ettevõtte äri- ja müügitarkvara?
Kirjuta kommentaar