Müügiprotsess Odoos vihjest kuni arve väljastamiseni

Müügiprotsess Odoos vihjest kuni arve väljastamiseni

Odoo CRM ei ole pelgalt kontaktinfo salvestamise süsteem, vaid paljude võimalustega turundus- ja müügilahendus, mille fookus on müügitehingute sõlmimisel ja erinevate osapoolte sujuval koostööl.

Peamised mõisted, mida müügiprotsessidest rääkides kasutatakse, on kesksed ka Odoos  - müügivihjed ja müügivõimalused (leads and opportunities). Mõlemad võivad viidata küll samale kontaktile või ettevõttele, kuid on müügiprotsessis erinevates etappides. 

Müügivihjeks ehk liidiks nimetatakse kontakti, kelle ostuhuvi tuleb alles kontrollida. See on potentsiaalne klient, kes on näidanud huvi sinu toote või teenuse vastu. Mida rohkem on teada tema kontaktandmeid ja infot potentsiaalse uue kliendi täpsemate vajaduste ja huvide kohta, seda kvalifitseeritum liid on. Liid võib, aga ei pruugi olla potentsiaalne ostja. Müügivihje puhul ei tea müügitiim veel, kas kontaktil on piisavalt huvi, eelarvet või otsustusautoriteeti, et ostuotsus teha.


Müügivõimalus (opportunity) on juba kvalifitseeritud kontakt või klient, kellega müügitiim on rääkinud, kes on kinnitanud oma huvi, võib-olla nõustunud kohtuma või kuulama demo või ootab juba pakkumust.


Tüüpilises müügilehtris (pipeline) on 3-7 sammu.
Odoos on vaikimisi müügilehter New- Qualified - Proposition - Won. Neid etappe saab ise vähendada või juurde luua ning ümber nimetada. Optimaalne etappide arv oleneb tootest, teenusest ja ettevõtte omapärast, neid võib olla ka kaks, kolm, neli või kümme. Liidid on esimestes etappides (esmakontakt, kvalifitseerimise etapp) ja müügivõimalused viimastes etappides. 

Müügivihjete haldus

CRMi Leads Tabi all näed kõiki müügivihjeid nimekirjavaates. Soovi korral saad liide vaadata ka Kanban vaates. Süsteem pakub erinevaid filtreid nimekirja kitsendamiseks erinevate kriteeriumide alusel. 

Odoo CRM pakub võimalust võtta ette näiteks kas kõige uuemad liidid, juba töös liidid, vastamist vajavad liidid või koostada list mingi ette antud kriteeriumi alusel.



Liidide importimine muust andmebaasist

Odoo toetab andmete importimist ja eksportimist kõigis moodulites. Kliendilistid, müügivõimalused, maksed, tooted või hinnakirjad – kõike saab eksportida ja importida. 

Kui soovid sisestada kontakte mõnest muust andmebaasist, tuleb luua Exceli tabelist .csv fail. Et andmebaasi infoväljad oleksid samad, mis Odoos, on mõistlik kõigepealt Odoost näiteks olemasolevad liidid eksport-funktsiooniga välja eksportida ja selle andmeväljade järgi uute liidide Exceli tabel korrastada.
Või siis kasutada Odoo poolt pakutud liidide ja müügivõimaluste importimise template-i ehk eelkoostatud excelit. 
















Uue müügivihje lisamine

CREATE nupu abil saad luua uue liidi ja lisada avanevas aknas teada olevad andmed. Soovi korral võid müügivihje määrata ühele kindlale müügitiimi liikmele. 




Kui lisad uue liidi, siis Odoo kontrollib automaatselt, ega sellist emailiaadressi süsteemis juba ei eksisteeri. Kui see nii on, teeb Odoo avanevas aknas ettepaneku see kontakt kas juba olemasoleva kliendi andmetega siduda või uue müügivihje või müügivõimalusena registreerida.

Müügivihje muutmine müügivõimaluseks

See käib vaid ühe klikiga: konverteeri müügivõimaluseks (convert to opportunity)



Müügivõimaluste vaade (Pipeline)

Pipeline vaates ehk müügilehtri vaates näen kõiki oma müügivõimalusi. Müügilehtri etapid saab muidugi ise määrata.



Pipeline vaates saad hallata müügivihjeid hõlpsalt ning lohistada neid eduka tegevuse järel järgmisse etappi.  
Samuti saad samas vaates hinnata müügimahtu ja võitmise tõenäosust, lisada võimalusele silte (tags) ning sisestada ja ajastada tegevusi. Näiteks lisada juurde kohtumisi endale ja oma müügitiimile, planeerida telefonikõnesid, dokumente hallata, kliendi kogu varasemaid päringuid, oste ja käitumist jälgida jpm.

Uue müügivõimaluse lisamine

Ka selles vaates on olemas Create nupp, et kiirelt sisestada uusi müügivõimalusi. Enamasti on ju sisse tulevad müügipäringud kohe müügivõimalused mitte pelgalt müügivihjed. 

Avanevas aknas valin, kas loon uue kliendi või valin olemasoleva kliendibaasi seast.

Näiteks lisan, et see on NEW.  

Aga kui ma just näiteks rääkisin selle kontaktiga just telefonis ja mõistsin, et tema ostusoov on reaalne, siis tõmban selle kohe järgmisse etappi- milleks vaikimisi on Qualified.

Expected revenue märkimine ei ole kohustuslik, kuid annab müügispetsialistile motivatsiooni ja juhtidele hea ülevaate. Erinevate etappide lõikes arvutab Odoo selles etapis olevate müügivõimaluste potentsiaalse kogukäibe automaatselt.

 

Pakkumuse loomine

Kui müügivõimalus on märgitud võidetuks, avaneb üleval vasakul nupp "Loo pakkumus" (Create Quotation)





Hinnapakkumiste koostamine ja saatmine on Odoos väga lihtne ja kiire.

Vajutad New Quotation

Siin lood pakkumuse koos kõigi toodete või teenuste kirjeldustega ja saadad kliendile kinnitamiseks. Odooga saab klient aktsepteerida pakkumuse vaid ühe liigutusega klikkides lingil, mille Odoo automaatselt saadab. 

Kuid samuti saab pakkumuse soovi korral ka alla laadida või välja printida, et edastada see meiliprogrammi kaudu või füüsiliselt. 

Samuti saad müügiseadete all luua vaikimisi pakkumuse väljanägemise, luua uusi pakkumuse malle ja seadistada pakkumuse kehtivust, käivitada valikulisi ja soovitatavaid tooteid, muuta kinnitusmeetodeid ja makseid. 

Sales - Configuration - Settings

















Valmis pakkumuse saad kohe Odoost saata kliendi meilile või välja printida.



Aktsepteerimine ja allkirjastamine

Klient saab lingi, mille kaudu saab ta ühe nupuvajutusega pakkumuse aktsepteerida ja allkirjastada.
Samuti endale alla laadida või otse välja printida.



Müügitellimuse vormistamine 

Samuti ühe klikiga käib pakkumuse vormistamine müügitellimuseks.


















Müügiarve loomine

Pakkumise kinnitamisel tekitab Odoo sellest müügiarve, mis kajastub automaatselt ka raamatupidamises.

Arvete põhjade seast on võimalik valida ettevõtte soovidele vastava arve kujunduse.
























 


Müügi raportid

Odoos on juhtidel võimalik väga hõlpsalt saada ülevaade müügitiimi tööst. CRM töölaud annab reaalajas ülevaate kogu tiimi eesmärkidest, staatusest ja tulemuslikkusest. 

Võimalik on koostada erinevaid raporteid vaid sekunditega. Näiteks anda ülevaade vastatud emailide hulgast, töös olnud liidide mahust, liididest teemade või gruppide kaupa, mingi kampaania edukuse tulemustest, liidide prioriteetide järgi esitada (kuumad, soojad ja külmad liidid). 

Müügivihjete raportid








Pipeline'i raportid







Kas Odoo võiks olla ka sinu ettevõtte äri- ja müügitarkvara?


Vaata Odoo CRMi video-DEMO.

Kui soovid põhjalikumat DEMO või konsultatsiooni, broneeri kohtumine meie või sinu kontoris sulle sobival ajal.

BRONEERI KOHTUMINE



Kirjuta kommentaar

Email again:
  1. mbWSZvVUGCP 27. juuni 2020
    fklvUFnXARDOd
  2. xdOtWAvosDzheJ 27. juuni 2020
    FEzsPdGxMmi

Viimati meie blogis

  1. Mida see tähendab, et Odoo on moodulipõhine?

    Osad väiksemad ja keskmise suurusega ettevõtted arvavad, et integreeritud äritarkvara on mõeldud ainult suurtele, et see on keeruline ja kallis ning seda pole mõtet kasutada väikeses firmas. Samas hindavad väikesed ettevõtted tihti oma vajadusi ja ka kulutusi tegelikust väiksemaks. Samuti ei teata, et näiteks Odoo puhul on võimalik alustada tarkvara kasutamist ühest-kahest-kolmest moodulist ning aja jooksul ja ettevõtte kasvades vajalikke mooduleid ja funktsioone hõlpsalt juurde lisada. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    19. november 2020
  2. Teenuse osutamine kliendi juures- protsess Odoos päringust arve esitamiseni

    Odoo Field Service Management moodul on mõeldud eelkõige kliendi asukohas teenuseid pakkuvatele ettevõtetele. N: Kardinate või köögimööbli paigaldus, mööbli kokkupanek, torulukksepatööd, kodutehnika vms parandamine. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    3. november 2020
  3. Odoo e-poe lahendus

    Kui otsite e-poe lahendust koos kogu muu vajaliku äritarkvaraga, siis on Odoo ilmselt parim lahendus turul. Lisaks sellele, et platvormi on lihtne kasutada, on suurimaks eeliseks info automaatne andmevahetus e-poe, logistika ja raamatupidamistarkvara vahel. Kõik müügitehingud kajastuvad kohe ka laos ja raamatupidamises. Nii ei juhtu see, et e-poes ja raamatupidamisprogrammis hinnad või laoseisud ei ühti. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    26. oktoober 2020
  4. Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

    Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. oktoober 2020

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: