Osad väiksemad ja keskmise suurusega ettevõtted arvavad, et
integreeritud äritarkvara on mõeldud ainult suurtele, et see on keeruline ja
kallis ning seda pole mõtet kasutada väikeses firmas. Samas hindavad väikesed
ettevõtted tihti oma vajadusi ja ka kulutusi tegelikust
väiksemaks. Samuti ei teata, et näiteks Odoo puhul on võimalik alustada tarkvara
kasutamist ühest-kahest-kolmest moodulist ning aja jooksul ja ettevõtte
kasvades vajalikke mooduleid ja funktsioone hõlpsalt juurde lisada.
Ilmselt peavad
kõik ettevõtted pidama oma raamatupidamist, lugema e-maile, jagama infot
internetis ja kasutama kontoritarkvara. 10 + töötajaga ettevõtete jaoks muutuvad sageli oluliseks ka klientide
haldus, hinnapakkumiste haldus, laohalduse, ajaarvestuse,
tellimuste ja failide halduse tööriistad.
Samal ajal vajavad erinevate
tegevusalade ettevõtted erinevaid tööriistu. Näiteks autoteeninduse
ettevõte jaoks on tähtsad tööajaarvestuse ja tellimuste haldamise tarkvara, trükikojad vajavad spetsiaalset
hinnapakkumiste
haldamise vahendit,
sest trükitööstuses on kõik tellimused individuaalsed ja on vaja teha väga
palju hinnapakkumisi.
Kas plaanite
oma ettevõtet kasvatada?
Kui jah, siis
vajate hõlpsalt
skaleeritavat süsteemi, mis ei muutuks samal ajal
keerukaks.
Odoo just seda
pakubki. Odoo pakub valmis lahendusi nii kõiki ettevõtteid
puudutavate kui spetsiifiliste tegevuste jaoks.
Odoo on moodulipõhine
ERP-idega on
üldiselt nii, et enamik süsteeme on kas väga keerukad (SAP), väga spetsiifilised (Microsoft NAV),
kallid (Oracle, SAP). Väiksemad lahendused jälle ei kata kõiki ettevõtte vajadusi.
Mitte
moodulipõhiste ERPide puhul ei saa oma ärinõuete ja protsesside põhjal
valida, milliseid elemente vaja on.
Odoo moodulitest saab kokku panna
just vajalikud funktsioonid ja välja jätta kõik, mis vähemalt antud hetkel liigne.
Odoo on
moodulipõhine lahendus, mis tähendab
seda, et vajalikud funktsionaalsused saab enda jaoks ise kokku panna. Odoo
standardmoodulid katavad ära ettevõtte kõik
tegevusvaldkonnad: tootmise, ostu-müügi, kliendihalduse, lao, tarneahela,
finantsjuhtimise, personalihalduse. Uuemad versioonid ka nüüdisaegse äri kõik
e-kaubanduse- ja digiturunduse tööriistad.
Odoo moodulid on nagu klotsid – sobivad omavahel suurepäraselt ning
moodustavad ühtse reaalajas
andmetega terviku.
Mis vahe on
Odoo moodulil ja äpil?
Odoo moodulid on valikulised standardkomponendid, mis on ehitatud Odoo raamistiku peale.
Odool on 300+
standardmoodulit, mis on Odoo poolt sertifitseeritud.
Ühe mooduli
kõikide võimaluste kasutamine võib sõltuda sellest, kas võtate juurde ka teisi
mooduleid, millest see sõltub.
Kui ettevõttel on
vajadus, mida standardmoodulid ära ei kata, on võimalus otsida sobivat
lahendust äppide seast või lasta arendada rätseplahendusena privaatmoodul.
Odoo äpid
on komponendid, mis on arendatud kogukonna poolt. Enamasti
ühendavad need endas erinevate põhimoodulite funktsionaalsusi just mingi
spetsiifilise äri- või tegevusvaldkonna jaoks.
Eestis kasutavad ettevõtted kõige enam neid mooduleid:
Raamatupidamine
Loodud vastalt kodumaistele
raamatupidamisnõuetele. E-arvete
tugi XML formaadis. KMD ja
TSD automaatne koostamine EMTAsse laadimiseks. Mugav erisoodustuste haldamine. Eesti bilanss ja kasumiaruanded, mis on muudetavad. Eesti seadusandlusele vastav palgaarvestus. Kõikide Eesti pankade
maksefailide koostamine. Pangaväljavõtte
süsteem importimine. EDI
liideste tugi
Võimaldab juhtida erinevat tüüpi
projekte. Tiimitöö
Palga- ja personaliarvestus
Avatud Lahenduste poolt välja töötatud Eesti
lokalisatsioon. Palgad ja puhkused, tööajad ja ületunnid, tööjõumaksud jne
Ladu ja
automatiseeritud laohaldus
Odoo võimaldab seadistada laoliikumised vastavalt ettevõtte
omapärale. Näiteks müügi hetkel broneerib süsteem laos olevad tooted. Toodete
puudumisel teavitab süsteem erinevaid osapooli või hoopis koostab ise
automaatselt ostutellimuse. Skaneerimise tugi aitab hoida korda laoriiulitel
kui ka kauba vastuvõtmisel ja pakkimisel. Skänneeri väljaminev kaup
ning prindi välja koheselt ka kaubalipikud.
Kassasüsteemid
Odoo kassa tugevus - liidestus lao ja raamatupidamise rakendustega. Kõik kassas tehtud tehingud registreeritakse automaatselt raamatupidamises ja CRM-is, kuna klienti saab rakendusest tuvastada. Jpm.
Ostujuhtimine
Lihtne ostutellimuse loome vastavalt hinnapakkumisele või ostupakkumisele. Sõltuvalt tarnijaga sõlmitud lepingust arveldamine ette, kauba üleandmisel või pärast kauba kättesaamist. Jpm.
Telema EDI moodul - elektroonne dokumendivahetus
(saatelehed, arved, tellimused, vastuvõtukinnitused ja tagastusteated).
Dokumendihaldus - terviklik digitaalne süsteem
dokumentide haldamiseks.
Kirjuta kommentaar
oXBfKPhAdmjtH
6. jaanuar 2021
SADZkKlfPIR
IOMTrizoevgkaxD
6. jaanuar 2021
FOQLbtNY
nMUsrSldzLVtHgK
21. jaanuar 2021
PiXYkvTruME
QkYsIwtFMHNPp
21. jaanuar 2021
cbVrtSYICpZ
ypvlYECd
4. veebruar 2021
heIlAmHsKdg
VZiFeQOnBj
4. veebruar 2021
sRNevVYo
nGKHBAamoEfDVqpk
17. veebruar 2021
xThlHUofYg
mopjMQCErJfHiO
17. veebruar 2021
lMypmOBK
WKpvFehJRt
26. märts 2021
JpYTljztOBPkVs
vPEgWtoTiBSlymY
26. märts 2021
hPFQwdVzgKj
SBOLeTGmPZixzlcI
6. aprill 2021
GnWQHsvtZSgrDVeX
QJkswUTozDjr
6. aprill 2021
OvehpJnHVlqXms
Autor:
Egon Raamat
Avaldatud:
19.11.2020
Kommentaare:
12
Kirjuta kommentaar