Kui Odoo on ERP #1 maailmas, siis miks ma ei ole sellest kunagi varem kuulnud?

Kui Odoo on ERP #1 maailmas, siis miks ma ei ole sellest kunagi varem kuulnud?

Üks populaarsemaid integreeritud majandustarkvaraga seotud otsinguid Google otsingumootoris on “ SAP vs Oracle vs Microsoft NAV“. Juba 10+ aastat on need kolm tarkvaratootjat olnud püsivalt ERPi pakkujate TOP 5 seas. Neid lihtsalt teatakse enim. 

Samal ajal aga on:

  • Odoo kasutajate arv kerkinud maailma suurimaks: 6,6 miljonit kasutajat
  • Odoo kiireimini kasvav ERP. Ettevõte kasvab 60% aastas


Odoo positsioneering ERPi turul

Eelmisel nädalal toimunud Odoo suurkonverentsil Odoo Experience tõi ettevõtte asutaja Fabian Pinckaers välja Odoo positsioneeringu lähtekohad.


 

Odoo ei soovi olla (mitte ainult) parem kui teised. Odoo soovib olla erinev.

















Odoo investeering turundusse ja brändingusse on minimaalne. 

Ettevõte lähtub põhimõttest, et tark ostja hoolib sisust enam kui brändingust.





Odoo SA-s töötab tänase seisuga ca 1000 töötajat ja neist vaid ca 20 turundusosakonnas.

Kolm vaala, millesse Odoo enim investeerib, on: 

  1. Funktsionaalsused ja tehniline kvaliteet
  2. Kasutajamugavus
  3. Hinnastus

 



Rohkem väärtust väiksema hinna eest

Muidugi pole emotsioonid ja brändi tuntus ostuotsuse puhul ebaolulised. Lojaalseid ja pimesi ostjaid jagub nii Androidile, Samsungile kui Apple-ile.  

ERP ei ole aga emotsiooniost ühegi ettevõtte jaoks. ERPi kasutuselevõtt on kaalutletud otsus ning nõuab  põhjalikku pühendumist erinevate lahenduste omadustele, eripäradele ning hinna ja väärtuse suhtele.


Nii Google otsingud kui turul toimuvad arengud näitavad, et üha enam ettevõtteid otsivad turult parima väärtusega ERPi, mida oleks mugav kasutada, mille hind oleks soodne ning millel oleks palju valmis arendatud funktsionaalsusi. 


Odoo ei ole enam ainult väikeste ettevõtete ERP

Kui varem positsioneeris Odoo end pigem väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete segmenti, siis nüüd näeb ettevõte, et toode on piisavalt võimas ning positsioon turul hea, et olla atraktiivne ka suurtele korporatsioonidele.

Kui paljud ERPid on läinud seda teed, et spetsialiseeruvad mõnele või mitmele vertikaalile nagu näiteks meditsiin, tootmine vms, siis Odoo ei panusta konkreetsetele vertikaalidele, vaid turu parimate moodulite loomisele ja edasiarendustele. 

Seda tehes suureneb ühelt poolt eristuvus konkurentidest ja teiselt poolt kasvab väärtus iga kliendi ja iga lõppkasutaja jaoks.


Mis on Odoo?

Odoo on ettevõtte ressursiplaneerimise (ERP) lahendus, kus on olemas kõik ettevõtte juhtimiseks ja tööprotsesside haldamiseks vajalik. Odoo on terviklik ERP, mis pakub finants-, tootmis-, lao- ja valdkonnahaldust, CRM-i, projekti- ja lepingute haldamist, turundus- ja veebilehe loomise tööriistu. 

Tegemist on modulaarse lahendusega, mis tähendab seda, et igale äri funktsioonile on oma rakendus. Nii saab alustav ettevõte alustada mõne rakendusega ja lisada äri kasvades tükke juurde.

Odoo eesmärk on olnud algusest peale olnud viia kasutatavus tasemele, kus kõik saavad süsteemiga hakkama ilma kuudepikkuse õppimiseta. Üldiselt pole ERP-süsteeme vaikimisi väga lihtne kasutada.

Odoo on avatud lähtekoodiga äritarkvara. See tähendab seda, et tarkvara kood on avalikult kättesaadav. Igaüks võib seda kasutada ja enda vajaduste järgi muuta ja täiendada.

Kuigi alustamine maksab, on hilisemad kulud Odooga madalamad kui Microsoft Dynamicsi, SAPi või Oracle puhul.
  • Odool on üle 6,6 miljoni kasutaja
  • Ettevõte kasvab aastas 60%
  • Saadaval on enam kui 7400 ametlikku rakendust 
  • Lisaks üle 26 000 partnerite ja kogukonna poolt loodud spetsiifilise rakenduse


Avatud Lahendused

Meie lähenemine on sarnane. Kuigi investeerime turundusse enam kui paljud teised Odoo partnerid, on meie panus näiteks Odoo Eesti paketi loomisse võrreldamatult suurem.

Enam kui vahutavale müügijutule tahame ka oma turunduses keskenduda kasutajate igakülgsele abistamisele ja õpetamisele.


Kirjuta kommentaar

Email again:

Viimati meie blogis

  1. Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

    Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. oktoober 2020
  2. Tootmine, hulgimüük, teenindus... Millist kasu Odoo erinevatele vertikaalidele pakub?

    Paljude ettevõtete jaoks on tarkvara valimisel tähtis tegur tegevusvaldkonna spetsiifilise funktsionaalsuse olemasolu. Paljud ettevõtted kurdavad, et nad pole efektiivsed, sest kulutavad palju aega sisestades sama infot erinevatesse süsteemidesse – spetsialistide programmidest abisüsteemidesse ja sealt majandustarkvarasse, et katta funktsionaalseid puudusi. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. september 2020
  3. Mitme aastaga ERPi investeerimine end ära tasub?

    Klassikaline tasuvusarvutuse loogika on lihtne. Kulutan x eurot ja määratud aja jooksul saan vastutasuks y eurot. Kui y on suurem kui x ja y taastamiseks kuluv aeg on mõistlik, siis peetakse investeeringut tasuvaks.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    7. september 2020
  4. Kuidas Odoo end ära tasub? 2

    Üks osa ettevõtte juhte pöördub meie poole seetõttu, et nende praegused protsessid ja vananenud tehnoloogia on lakanud töötamast või kohe-kohe õhku lendamas. Teine osa juhte ja omanikke teavad, et olemasolevad vahendid takistavad kasvu ja edasiliikumist. Nad teavad, et peab olema parem viis asju teha, kuid nad pole kindlad, mida tulemuslikkuse parandamiseks teha.


    Egon Raamat

    Egon Raamat

    31. august 2020

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: