Kriis on e-kaubanduse võimalus

Kriis on e-kaubanduse võimalus

20 aastat tagasi nišikanal, täna kaubanduse ja äri oluline, sageli lahutamatu osa, lausa omaette majandussektor. E-kaubanduse globaalne turg on viimastel aastatel kasvanud 10% aastas. Nüüd on seda võimendanud ilmselt veel tükiks ajaks kestma jääv kriis.

Online-kaubandus on kasvanud kuu aja tagusega võrreldes kuni 30%. Internetist ostavad nii need, kes tegid seda enne, kui ka paljud uued kliendid. Suure tõenäosusega jäävad tarbijakäitumise muutused kestma ka peale kriisi. 

Koroonaga kaasnev deglobaliseerumine annab tugeva eelise nii kohalikele tootjatele kui kaupmeestele. Tsiteerides taas Ansipit, „ei tohi head kriisi lasta raisku minna“. Võimalusi tundub jaguvat. Vaata kasvõi esmatarbekaupade turul toimuvat. Kellelgi ei jõua platvorm nõudlusele järele. Kellelgi ei jõua pakkimine järele. Kohale toimetamine on probleem. Võta kätte ja tee paremini, kuid mõtle enne investeeringu tegemist ka järgnevale kolmele punktile.

 

1. Mõtle tulevikule ja kasvule kohe

 

Viimastel aastatel on e-kaubandus lapsekingadest välja astunud. Nii nagu on kasvanud tarbijate usaldus veebipoest ostmise vastu, on kasvanud ka nõudmised tehnilise poole kvaliteedile, laadimiskiirusele ja kasutusmugavusele.  

Hea kasutajakogemus ei ole mingi mööduv trend. Hästi peab olema läbi mõeldud kogu klienditeekond, et ostu tegemine oleks võimalikult kiire ja lihtne. Mobiilsetele seadmetele kohanduvus ja võimalus ühe sõrmega navigeerida on kohustuslikud. 

Tarkvara valides ära mõtle ainult tänasele, vaid ka, kuidas kasvab äri ühe, kahe, kolme aastaga. Mõtle, milline võiks olla sinu veebipoe elutsükkel ja kasvustrateegia, no näiteks midagi sellist:

 

1.     Alustad veebipoega ja teed lastetoast lao...

2.     Lastetuba jääb väikseks ja kolid lao garaaži ...

3.     Garaaž jääb väikseks ja midagi ei leia enam üles. On vaja ladu ja logistikalahendust. Teenusepakkujaid on, aga ikkagi ebaõnnestuvad juba siin paljud, sest sujuvaks toimimiseks vajab veebipood nüüd igasugu liidestusi ja lisa-arendusi. Eraldi juppidena lisades võib see päris kalliks maksma minna. Suvaliselt platvormist enam ei piisa ja oled liiga väikse tarkvara lõksus...

4.     Kui end eelnevatest etappidest läbi vead, koged järgmise väljakutsena ilmselt ostudega seotud töövoo kasvamist üle pea...

 

Sellega paralleelselt mõtle läbi veebipoe turundamise elutsükkel ja strateegia, no näiteks midagi sellist:

 

1.     Kellegi blogipostituse juhiseid järgides teed valmis esimesed Facebook reklaamid...

2.     Kuigi Google Ads keskkond on juhisega võrreldes oluliselt muutunud, saad närve kulutades hakkama ka Google otsingureklaamide seadistamisega...

3.     Pool aastat hiljem avastad, et reklaamidesse pillutud tuhanded eurod ei ole suurt midagi tagasi toonud...

 

Võib- olla on isegi parem, kui sa veebipoeplatvorme promovaid artikleid internetist ei loe. Mitte platvorm ei peaks dikteerima äri, vaid tehnoloogia kohanduma sinu äri vajadustega. Lõpuks on otsustavad siiski ärimudel ja kogu protsessi sujuv toimimine.

 

 

2.  Ära alahinda alginvesteeringut

 

Hobid maksavad raha. Kõik teavad ja arvestavad sellega. Äri mõte on teenida raha. Lihtne, kuid läheb meelest ära. Täna langevad veebipoed, mille alginvesteering on alla 5000 euro, hobikategooriasse. On tore, kui hobiprojekt läheb tööle ja kasvab äriks, aga pole ka katastroof, sest kogemus ja katsetamisrõõm on ka väärtused. Kes soovib end kriisiajal hobiliigas proovile panna, siis palun väga! Internet on täis blogipostitusi, tasuta platvorme ja õpetusi. 

Loomulikult on ettevõtjal niigi palju kulusid. Kust vähegi saab, tahaks kokku hoida. Investeeriks alles siis, kui pood juba käivet ja kasumit toodab. Paraku on see nõiaring. Poed, mis ei hakka kohe toimima, ei hakka ka hiljem. Ka Amazon kandis esimestel aastatel mitu miljonit kahjumit, et lõpuks turuliidrina konkurentsist väljuda.

 

 

3. Ole valmis ka ebaõnnestumiseks

Veel 5-10 aastat tagasi oli võimalik küllastumata nišis uue veebipoega kohe raha teenida. Täna on praktiliselt kõigis niššides olemas poed, mis näevad head välja ja oskavad ka oma äri professionaalselt ajada. Aastate 2015-2019 globaalne statistika näitab, et uutest veebipoodidest ca 40% ebaõnnestuvad. Nende seas on nii mikroärisid kui keskmise suurusega ettevõtteid. Fakt on see, et enamik uutest veebipoodidest ei suuda esimese kahe aasta jooksul teenida isegi 1000 eurot müügitulu kuus.

 

Aga mis siis?

 

80% ettevõtetest ebaõnnestub või ei saa üldse hoogu sisse. Võrreldes sellega pole 40% ebaõnnestumise protsent ju üldse hirmus.

 

E-kaubandus on juba aastaid kiiremini kasvavaid ärivaldkondi. Kriis võimendab seda veelgi.

Neid, kes selles võimalust näevad, on muidugi palju. Võidab see, kes on kiire ja paindlik, julgeb investeerida ning vaatab ka tulevikku. 

vaata meie e-poe lahendust!


Kirjuta kommentaar

Email again:
  1. WecJDaohZ 7. aprill 2020
    KLJgdBiv
  2. pHGzltMoTEmOvdK 7. aprill 2020
    DoHgfPuvdhcsVtBN
  3. SrzNPLcq 27. juuni 2020
    cEqHGUWaYt
  4. yVORQgwvqNB 27. juuni 2020
    QWGNyIlpY

Viimati meie blogis

  1. Miks keegi ei taha saada maailmas enim kasutatud äritarkvara Odoo arendajaks? 2

    Odoost on saanud  enim kasutatav äritarkvara maailmas, millel on 7 miljonit kasutajat. Paar kuud tagasi sai tarkvara arendavast Belgia ettevõttest ükssarvik. Ettevõtte väärtus kerkis €2 miljardile. Miks siis keegi ei taha saada Odoo arendajaks?

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    8. september 2021
  2. Timmitud tootmine ehk LEAN manufacturing Odooga 2

    LEAN Manufacturing ja LEAN Production põhimõtteid järgitakse tootmisettevõtetes üha enam. Timmitud ehk kulusäästlik tootmine võimaldab toota kaks kuni kolm korda väiksemate ressurssidega kui tavapärase tootmisviisi puhul. See tähendab, et vaja on kas vähem töötajaid, vähem seadmeid, vähem ruumi või vähem aega. Kuidas aitab ERP kulusäästlikult toota ja kuidas LEAN põhimõtteid Odoo abil rakendada? Selles artiklis anname põhjaliku ja visuaalse sissevaate Odoo võimalustesse. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    7. september 2021
  3. LEAN tootmine ja ERP – kuidas need kokku sobivad? 4

    Tööstus 4.0 on tark tehas, kus tootmisüksused ja logistikasüsteemid suhtlevad suures osas autonoomselt ehk ilma inimese sekkumiseta. Et sellist küpsusastet saavutada, ei piisa vaid tootmise robotiseerimisest ja automatiseerimisest. Maksimaalse efektiivsuse ja digitaliseerituse saavutamiseks tuleb timmida kogu tarneahelat ning lisaks tootmisele kaasata laod, müük, ost, planeerimine jne. Kuidas seda saavutada? 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    31. august 2021
  4. Mis on GAP analüüs? 12

    ERPi juurutamine nõuab korralikku planeerimist. Et ERP saaks rakendatud vastavalt ärinõuetele ja ettevõtte protsessidele, algab iga meie juurutus- ja arendusprojekt GAP analüüsiga. Kuna Odoo on avatud lähtekoodiga tarkvara, saab seda nii tänu süsteemi sisse ehitatud paindlikkusele kui ka lisa-arendustega kohandada ja täiustada.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    14. juuni 2021
  5. Odoo POS - terviklik kassasüsteem 18

    Odoo POS ehk Point of Sales on kassasüsteemi terviklahendus igas suuruses ettevõtetele. Lisaks jae- ja hulgikaubandusele kasutatakse tarkvara ka näiteks restoranides ja kohvikutes, spaades, salongides, apteekides, spordiklubides, kliinikutes, autopesulates jms. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    17. mai 2021

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: