Kriis on e-kaubanduse võimalus

Kriis on e-kaubanduse võimalus

20 aastat tagasi nišikanal, täna kaubanduse ja äri oluline, sageli lahutamatu osa, lausa omaette majandussektor. E-kaubanduse globaalne turg on viimastel aastatel kasvanud 10% aastas. Nüüd on seda võimendanud ilmselt veel tükiks ajaks kestma jääv kriis.

Online-kaubandus on kasvanud kuu aja tagusega võrreldes kuni 30%. Internetist ostavad nii need, kes tegid seda enne, kui ka paljud uued kliendid. Suure tõenäosusega jäävad tarbijakäitumise muutused kestma ka peale kriisi. 

Koroonaga kaasnev deglobaliseerumine annab tugeva eelise nii kohalikele tootjatele kui kaupmeestele. Tsiteerides taas Ansipit, „ei tohi head kriisi lasta raisku minna“. Võimalusi tundub jaguvat. Vaata kasvõi esmatarbekaupade turul toimuvat. Kellelgi ei jõua platvorm nõudlusele järele. Kellelgi ei jõua pakkimine järele. Kohale toimetamine on probleem. Võta kätte ja tee paremini, kuid mõtle enne investeeringu tegemist ka järgnevale kolmele punktile.

 

1. Mõtle tulevikule ja kasvule kohe

 

Viimastel aastatel on e-kaubandus lapsekingadest välja astunud. Nii nagu on kasvanud tarbijate usaldus veebipoest ostmise vastu, on kasvanud ka nõudmised tehnilise poole kvaliteedile, laadimiskiirusele ja kasutusmugavusele.  

Hea kasutajakogemus ei ole mingi mööduv trend. Hästi peab olema läbi mõeldud kogu klienditeekond, et ostu tegemine oleks võimalikult kiire ja lihtne. Mobiilsetele seadmetele kohanduvus ja võimalus ühe sõrmega navigeerida on kohustuslikud. 

Tarkvara valides ära mõtle ainult tänasele, vaid ka, kuidas kasvab äri ühe, kahe, kolme aastaga. Mõtle, milline võiks olla sinu veebipoe elutsükkel ja kasvustrateegia, no näiteks midagi sellist:

 

1.     Alustad veebipoega ja teed lastetoast lao...

2.     Lastetuba jääb väikseks ja kolid lao garaaži ...

3.     Garaaž jääb väikseks ja midagi ei leia enam üles. On vaja ladu ja logistikalahendust. Teenusepakkujaid on, aga ikkagi ebaõnnestuvad juba siin paljud, sest sujuvaks toimimiseks vajab veebipood nüüd igasugu liidestusi ja lisa-arendusi. Eraldi juppidena lisades võib see päris kalliks maksma minna. Suvaliselt platvormist enam ei piisa ja oled liiga väikse tarkvara lõksus...

4.     Kui end eelnevatest etappidest läbi vead, koged järgmise väljakutsena ilmselt ostudega seotud töövoo kasvamist üle pea...

 

Sellega paralleelselt mõtle läbi veebipoe turundamise elutsükkel ja strateegia, no näiteks midagi sellist:

 

1.     Kellegi blogipostituse juhiseid järgides teed valmis esimesed Facebook reklaamid...

2.     Kuigi Google Ads keskkond on juhisega võrreldes oluliselt muutunud, saad närve kulutades hakkama ka Google otsingureklaamide seadistamisega...

3.     Pool aastat hiljem avastad, et reklaamidesse pillutud tuhanded eurod ei ole suurt midagi tagasi toonud...

 

Võib- olla on isegi parem, kui sa veebipoeplatvorme promovaid artikleid internetist ei loe. Mitte platvorm ei peaks dikteerima äri, vaid tehnoloogia kohanduma sinu äri vajadustega. Lõpuks on otsustavad siiski ärimudel ja kogu protsessi sujuv toimimine.

 

 

2.  Ära alahinda alginvesteeringut

 

Hobid maksavad raha. Kõik teavad ja arvestavad sellega. Äri mõte on teenida raha. Lihtne, kuid läheb meelest ära. Täna langevad veebipoed, mille alginvesteering on alla 5000 euro, hobikategooriasse. On tore, kui hobiprojekt läheb tööle ja kasvab äriks, aga pole ka katastroof, sest kogemus ja katsetamisrõõm on ka väärtused. Kes soovib end kriisiajal hobiliigas proovile panna, siis palun väga! Internet on täis blogipostitusi, tasuta platvorme ja õpetusi. 

Loomulikult on ettevõtjal niigi palju kulusid. Kust vähegi saab, tahaks kokku hoida. Investeeriks alles siis, kui pood juba käivet ja kasumit toodab. Paraku on see nõiaring. Poed, mis ei hakka kohe toimima, ei hakka ka hiljem. Ka Amazon kandis esimestel aastatel mitu miljonit kahjumit, et lõpuks turuliidrina konkurentsist väljuda.

 

 

3. Ole valmis ka ebaõnnestumiseks

Veel 5-10 aastat tagasi oli võimalik küllastumata nišis uue veebipoega kohe raha teenida. Täna on praktiliselt kõigis niššides olemas poed, mis näevad head välja ja oskavad ka oma äri professionaalselt ajada. Aastate 2015-2019 globaalne statistika näitab, et uutest veebipoodidest ca 40% ebaõnnestuvad. Nende seas on nii mikroärisid kui keskmise suurusega ettevõtteid. Fakt on see, et enamik uutest veebipoodidest ei suuda esimese kahe aasta jooksul teenida isegi 1000 eurot müügitulu kuus.

 

Aga mis siis?

 

80% ettevõtetest ebaõnnestub või ei saa üldse hoogu sisse. Võrreldes sellega pole 40% ebaõnnestumise protsent ju üldse hirmus.

 

E-kaubandus on juba aastaid kiiremini kasvavaid ärivaldkondi. Kriis võimendab seda veelgi.

Neid, kes selles võimalust näevad, on muidugi palju. Võidab see, kes on kiire ja paindlik, julgeb investeerida ning vaatab ka tulevikku. 

vaata meie e-poe lahendust!


Kirjuta kommentaar

Email again:
  1. WecJDaohZ 7. aprill 2020
    KLJgdBiv
  2. pHGzltMoTEmOvdK 7. aprill 2020
    DoHgfPuvdhcsVtBN
  3. SrzNPLcq 27. juuni 2020
    cEqHGUWaYt
  4. yVORQgwvqNB 27. juuni 2020
    QWGNyIlpY

Viimati meie blogis

  1. Avatud Lahendused tunnistati Odoo Kuldpartneriks 2

    Avatud Lahendused on Odoo Kuldpartner!

    Aitäh partneritele ja meie ambitsioonikatele klientidele. Meil on võimalik areneda ainult tänu teie usaldusele ja nõudlikkusele. Kuldpartneri staatus näitab seda, et meie oskused ja kogemused on väga kõrgel tasemel, et rakendada Odood parimal ja kuluefektiivseimal viisil mistahes ärivajadustele. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    9. detsember 2020
  2. Avalahi 2020 – „Kasvame küll, aga endiselt naudime töötamist väikses efektiivses keskkonnas“

    Millega 2020 Avalahis meelde jääb? Kuidas kirjeldaksid Avatud Lahenduste meeskonda? Millised on Avalahi tööpõhimõtted ja ettevõtte kultuur? Mida toob uus 2021? Aasta võtab kokku Avatud Lahenduste tegevjuht Egon Raamat. 

    Tiina Nuum

    Tiina Nuum

    7. detsember 2020
  3. Mida see tähendab, et Odoo on moodulipõhine? 2

    Osad väiksemad ja keskmise suurusega ettevõtted arvavad, et integreeritud äritarkvara on mõeldud ainult suurtele, et see on keeruline ja kallis ning seda pole mõtet kasutada väikeses firmas. Samas hindavad väikesed ettevõtted tihti oma vajadusi ja ka kulutusi tegelikust väiksemaks. Samuti ei teata, et näiteks Odoo puhul on võimalik alustada tarkvara kasutamist ühest-kahest-kolmest moodulist ning aja jooksul ja ettevõtte kasvades vajalikke mooduleid ja funktsioone hõlpsalt juurde lisada. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    19. november 2020
  4. Teenuse osutamine kliendi juures- protsess Odoos päringust arve esitamiseni 2

    Odoo Field Service Management moodul on mõeldud eelkõige kliendi asukohas teenuseid pakkuvatele ettevõtetele. N: Kardinate või köögimööbli paigaldus, mööbli kokkupanek, torulukksepatööd, kodutehnika vms parandamine. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    3. november 2020
  5. Odoo e-poe lahendus 2

    Kui otsite e-poe lahendust koos kogu muu vajaliku äritarkvaraga, siis on Odoo ilmselt parim lahendus turul. Lisaks sellele, et platvormi on lihtne kasutada, on suurimaks eeliseks info automaatne andmevahetus e-poe, logistika ja raamatupidamistarkvara vahel. Kõik müügitehingud kajastuvad kohe ka laos ja raamatupidamises. Nii ei juhtu see, et e-poes ja raamatupidamisprogrammis hinnad või laoseisud ei ühti. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    26. oktoober 2020

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: