Kanban tiimitöö tööriistana ja kasutusviisid Odoos

Kanban tiimitöö tööriistana ja kasutusviisid Odoos

Kanbanist on saanud projekti- ja meeskonnaülesannete haldamise kõige populaarsem meetod. Kanbani stiilis tahvlid võimaldavad hõlpsalt ja paindlikult meeskonna ülesandeid hallata ning hoida samal ajal silme ees projekti edenemise tervikpilti. 

Mis on Kanban?

Kanbani mõiste pärineb 60ndate Jaapanist, kui Toyota tehases võeti kasutusele uued põhimõtted eesmärgiga vähendada tootmiskulusid, muuta liinitöö sujuvamaks ja kiiremaks ja tuvastada kiiresti seisakuid ja defekte. Toyotas osutus Kanban metoodika edukaks. Täna ei kasutata seda mitte ainult tootmises, vaid arhitektuuris, tarkvaraarenduses, isiklikus ja meeskondade ajajuhtimises ja väga laialdaselt igasuguste  projektide ja tööprotsesside juhtimises.


Milleks hea?

  • Meeskonnatöö planeerimiseks, hindamiseks ja juhtimiseks.
  • Kui meeskonnale seatakse lühiajalised ja selged eesmärgid ja kogu meeskond saab aru, miks ja mida tehakse, on reaalsete tulemuste saavutamine tõenäolisem.
  • Tulemused ei pruugi veel tähendada projekti lõppemist, lihtsalt uues tsüklis oskab meeskond juba varasemalt tehtud vigadest õppust võtta.

  

Kanban tahvel (Kanban board) 

Kanbani stiilis projektitahvlid võimaldavad meeskondadel luua sujuvamaid, automatiseeritud töövooge ja teha koos rohkem ja efektiivsemalt asju ära. 

Kanbani tahvel võib olla füüsiline ning olla näiteks kontoris seinal. Projekti elutsükli faasid ei ole täpselt paika pandud, vaid olenevad valdkonnast ja vajadustest.

Kõige lihtsam versioon:



Visualiseerimine

Kanbani lähenemise puhul on väga oluline protsesside visualiseerimine, nii et kõik sammud on meeskonnale nähtavad. Kanban tahvlil saab visualiseerida kogu meeskonna töövood. Nii näeb iga meeskonnaliige alati, millised asjad võivad oodata ja millega tuleb kohe tegeleda ning millised ülesanded tulevikus ees seisavad. 


Kanban tahvel mitte ainult ei aita töövoogu paremini visualiseerida - see võib muuta töö iseloomu ja meeskonnaliikmete töösse suhtumist märkimisväärselt. 


Kõik töötavad ühe eesmärgi nimel

Kui keegi ebaõnnestub või takerdub, mõjutab see kogu projekti tervikuna. Kogu tööprotsess kuvatakse tahvlil, nii et iga töötaja näeb oma panust ja projekti üldseisu. Meeskond analüüsib edasiminekut pidevalt ja kõrvaldab nõrkused. Seda nimetatakse voo juhtimiseks.


Kanbani metoodika eelised

  • Pidev täiustamine, tööprotsesside optimeerimine.
  • Planeerimise paindlikkus. Meeskond keskendub ainult käimasolevale tööle, prioriteedid seab tiimijuht või seatakse koos. Kanbani tahvlil on kõige ülemine task üldjuhul kõige olulisem.
  • Meeskonna suur kaasatus tööprotsessi.
  • Dünaamiline. Asja mõte on selles, et tahvel on dünaamiline ja pidevalt toimuvad muutused. Taske saab lohistada nii ülevalt alla (seada prioriteete) kui vasakult-paremale (töö etapid) ja ka tagasi. 

 

Odoo - suurepärane tööriist kõigile meeskondadele 

Odoo erinevad moodulid pakuvad projektide, meeskondade ja tootmise juhtimiseks suurepäraseid võimalusi. Selles postituses keskendume Projektimoodulile. 



Kanban Odoo projektimoodulis


Iga projekt koosneb töökavast.

Suurt plaani saab omakorda jagada paljudeks väikesteks alamülesanneteks, mis omakorda jagunevad erinevate etappide vahel.

Veergudesse pannakse ülesande olek, lihtsa tahvli puhul näiteks "Uus" ja  "Tehtud"


 

A screenshot of a cell phoneDescription automatically generated

 













Pärast Kanbani tahvlil veergude loomist igale etapile vastavate ülesannete loendiga saab hõlpsalt ülevaate, kuidas töörühmades ülesannete kulgeb, kui hõivatud on spetsialistid ja kui näiteks tundub, et edasiminek on liiga aeglane, kas ja kus võiksid olla takistused.

Veergude nimed võivad olla erinevad, sõltuvalt projektist, kuid oluline on nende järjestus, nn flow ehk voog.



Prioriteetsete kaartide määramine

Sageli asetatakse kõige olulisemad ülesanded kõige üles ja vähem olulised allapoole. 

Aga prioriteete saab märgistada ka näiteks mummudega või värvidega. Tee näiteks hiirega paremklõps ja märgi kogu kaart punaseks.


Otsing ja filtrid Kanban vaates

Alates Odoo v13st saab ikka Kanban vaates kasutada filtreid ja otsingut.

Otsingust ja filtritest saad lugeda lähemalt meie postitustest:

Otsing - Odoo üks tugevamaid eeliseid kõikide kasutajate jaoks

Intelligentsed filtrid ja rühmitamine Odoos


Kanban tahvli näited Odoos

Odoo annab juba ette erinevad Kanban tahvli variante ja muidugi saab luua ka omale vastavaid neid kohendades või nullist.

1. Mine Projekti moodulisse.

2. Vajuta New Project

3. Kliki Kanban Examples

4. Sealt leiad järgmised eelseadistatud tahvlid:


Veebilehe loomise protsess 


Kliendi tagasiside haldamise protsess


Personaalne To-Do-list 

Planeeri oma aega! 

Igal nädalal lisa veergu "This Week" (Nädala tegevused) asjad, mis on vaja ära teha. Igal hommikul tõsta sealt olulisemad "Today" kausta. 

Selle kuu ja Pikaajaliste tegevuste alla saab panna suuremaid ideid ja ülesandeid, mida edaspidi saab jagada väiksemateks nädala- ja päevaülesanneteks. 



Pildiga T- särkide tootmise planeerimine

Kollane täheke kaardil tähistab prioriteetset tellimust!



Digiturundaja Kanban tahvel

Ideede lahtrisse saavad kõik meeskonnaliikmed ideid pakkuda. Saab leppida kokku, et keegi (Toimetaja) või ühiselt märgistatakse parimad ideed rohelise mummuga.  Info kogumise faasi juurde soovitus- lisa kõik allikate lingid samasse kaarti, et nad oleksid ühes kohas. 


Uurimistöö Kanban tahvel

Ajurünnak - uurimistöö - mustandversioon - lõplik dokument 




Kirjuta kommentaar

Email again:
  1. nMVDTYkWS 7. aprill 2020
    uwsNJBYQRtoCzHnL
  2. OElYbGrFnHhqMmZW 7. aprill 2020
    meVSolULRd
  3. jbaVWQJPNRt 27. juuni 2020
    KAQtUXNcDS
  4. pnUjYJOAzBcFl 27. juuni 2020
    sxalNVYCtQuXPhG

Viimati meie blogis

  1. Odoo Field Service Management - tarkvara kliendi asukohas teenuseid pakkuvale ettevõttele

    Teenuste osutamisega kliendi asukohas on seotud päris palju muutujaid: klient, koht, aeg, tööriistad, tarvikud, pidevad muudatused. Keeruline pusle. Kliendi kalendri, spetsialisti kalendri, asukohtade ja vajalike materjalide planeerimine võib olla ajamahukas. Ilma korraliku süsteemita on vigade tekkimine üsna tõenäoline.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. oktoober 2020
  2. Tootmine, hulgimüük, teenindus... Millist kasu Odoo erinevatele vertikaalidele pakub?

    Paljude ettevõtete jaoks on tarkvara valimisel tähtis tegur tegevusvaldkonna spetsiifilise funktsionaalsuse olemasolu. Paljud ettevõtted kurdavad, et nad pole efektiivsed, sest kulutavad palju aega sisestades sama infot erinevatesse süsteemidesse – spetsialistide programmidest abisüsteemidesse ja sealt majandustarkvarasse, et katta funktsionaalseid puudusi. 

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    15. september 2020
  3. Mitme aastaga ERPi investeerimine end ära tasub?

    Klassikaline tasuvusarvutuse loogika on lihtne. Kulutan x eurot ja määratud aja jooksul saan vastutasuks y eurot. Kui y on suurem kui x ja y taastamiseks kuluv aeg on mõistlik, siis peetakse investeeringut tasuvaks.

    Egon Raamat

    Egon Raamat

    7. september 2020
  4. Kuidas Odoo end ära tasub? 2

    Üks osa ettevõtte juhte pöördub meie poole seetõttu, et nende praegused protsessid ja vananenud tehnoloogia on lakanud töötamast või kohe-kohe õhku lendamas. Teine osa juhte ja omanikke teavad, et olemasolevad vahendid takistavad kasvu ja edasiliikumist. Nad teavad, et peab olema parem viis asju teha, kuid nad pole kindlad, mida tulemuslikkuse parandamiseks teha.


    Egon Raamat

    Egon Raamat

    31. august 2020

Saada kiri

Vastame kirjale 24h jooksul
Email again: